יום שבת, 8 באוקטובר 2016

סליחממני

סליחה

יום כיפור מגיע, יום של סליחה וכפרה. על חטאים וכפרה שבין האדם למקום יום הכיפורים מכפר - אך מאחר ושיח וסיג לי עם שליחיו על אדמות, על המחליטים בשמו מה נכון ומה שאינו נכון. ויכוח מר לי  עם המדלגים בקלות על "כל אדם ניבנה בצלם" גם אם אינו גבר או, לא עלינו, אינו יהודי - אשאיר את החשבון עם הישות האלוהית ואת חשבון הכפרות פתוח בשלב זה...

על עברות שבין אדם לחברו אין יום הכיפורים מכפר ועל האדם לפנות לחברו ולבקש את סליחתו. ביום הכיפורים הזה בחרתי לבקש סליחה להשלים ולסלוח לאדם הקרוב ביותר אלי - אני. 

כדי שאוכל להניח את המטענים העודפים ובאמת ובתמים לפסוע בשבילים חדשים ולא לחזור רק על מסלולים מוכרים המובילים כל הזמן אל אותם המעשים, אני מבטיח לעצמי ללמוד לסלוח לעצמי כך שאוכל להכיל ולסלוח גם לטעויות של אחרים ולשחרר מטענים המכבידים בשבילים חדשים.

אז השנה אני מבקש "סליחממני" ובאותה נשימה מתחייב לסלוח לעצמי (לפחות על רוב הדברים).

סליחממני על הקשרים שרציתי שיהיו ויגדלו ויתעצמו ולא ידעתי לאחוז בם ולבנותם.
סליחממני על הקשרים שהייתי צריך לנתק ולהמשיך בדרך ולא מצאתי את הכוחות לנתק או לשנות כיוון
סליחממני על האנשים שהיו חשובים לי לאורך הדרך ואיבדתי את הקשר איתם, מכל הסיבות הלא נכונות שבעולם
סליחממני על כל אותם רגעים שהשקעתי באנשים שלא מסוגלים להקשיב, להחליף דעות ולהיות שותפים בדרכים הנפתלות של החיים ורק מעוררים כעס ומדנים
סלחממני על כל הרגעים שהייתי זקוק לעזרה מכל סוג שהוא ולא האמנתי בקרובים לי שיבינו ויענו בלב שלם וללא שפיטה, וסירבתי להשתמש בעזרות המוצעות בחפץ לב ובנפש נעימה מתוך קרבה ואחווה.
סלחממני על כל אותם שחיכו לעזרה ממני ואני לא הייתי פנוי לשמוע את בקשתם באמת ובלב שלם למצוא את הכוח והיכולות לעזור להם במילה טובה, בעצה משמעותית, באוזן קשובה
סליחממני על מאכלים בלתי מזיני גוף בעליל אך מזיני נפש וחדווה שהעמסתי על הלבלב הכבד והעורקים והשקעתי דקות של הנאה ושעות של חרטה.
סליחממני על כל הפעמים שדמיינתי שיש בעיה בחוץ כי היום חם מידי, קר מידי, גשום, אביך, רעש המכוניות צורם ודילגתי על סבב האימון.
סליחממני על כל הפעמים שחשבתי שאני שווה יותר ויודע יותר ולא התעקשתי שיעריכו אותי כראוי
סליחממני על כל הפעמים שלא הערכתי מספיק את  העומד ממולי ולא הייתי פתוח לקבל את עמדתו ולהבין את הלכי מחשבתו
סליחממני על כל הפעמים שלא מצאתי את הכוחות והסובלנות להעצים את הקרובים אלי למרות שכל מה שהם ציפו זה למחשבה נקייה מילה נכונה או רק לשעה של הקשבה.
סליחממני על כל הפעמים שערכתי השוואות של הישגים שלי מול הצלחות של אחרים והגעתי למסקנות מקטינות ובלתי מעניינות...

יום כיפורים מכיל וסולח לכולכם שנדע לסלוח לעצמנו בכדי שנגיע שלמים ומוכנים לסלוח לאחרים ושנצא מחוזקים למסע השנה החדשה בעצמה ובשמחה.

פוסט מוצג

מטאוורס - סביבת חיים ללמידה והתנסות.

המטאוורס הפך בשנתיים שלוש האחרונות לבאז וורד החדש של מערכת החינוך (טוב... עד אשר הוא הוזז לטובת ה AI המלך החדש). מה כל כך מושך במטאוורס? למ...