יום שישי, 17 באוגוסט 2018

הרהורים של עוד מעט מתחילה שנת הלימודים...



מה, בעצם, אנחנו רוצים מהדור הצעיר כשיגדל ויעזוב את הקן ויצא אל החיים?

שידעו לנהל את המשאבים שלהם בחוכמה, שידאגו לעתיד אך ידעו גם לחיות את ההווה. שיכירו מושגים פיננסיים וידעו כיצד לנהל משאבים של כסף זמן ועבודה.

שיפתחו כלים והרגלים ללמידה עצמאית ויוכל ללמוד כל מה שהם רוצים. שידעו כיצד בונים ראשי פרקים וכיצד מבנים וממשיגים את הידע שהם אוספים, שידעו להמיר ידע מפרויקט אחד לאחר ושידעו להשליך ממה שהם יודעים למה שהם צריכים לדעת.

אנחנו מקווים שיבינו שמקורות המידע הם אין סופיים וכוללים מעבר לויקיפדיה גם את האפשרות לפתוח דלת ולצאת החוצה ובאמת להסתכל  על הדברים ואפילו לנסות ולטעות ולתהות בתהליכים.

שהמקורות ברשת האם אין סופיים וחלקם מדהימים וחלקם פשוט הזויים ואפילו מזיקים.

אנחנו רוצים שהתלמידים ידעו שחכמת ההמונים היא כח מופלא אך לא תמיד מספק את התשובה הפרטנית הנכונה.

שידעו לשאול שאלות ולא לקבל דברים  מובנים מאליהם רק כי ככה מישהו אמר ובאותה נשימה שידעו להשתמש במה שכבר הומצא במשך הדורות ואין צורך להמציא הכול מבראשית. 

אנחנו מכוונים אותם שיהיו יזמים, שידעו להגדיר רעיון ודרך, שיצליחו להתבטא ברהיטות  ושידעו שלפעמים הדרך לא פשוטה ולא קלה ויש בה הצלחות וקשיים, פריצות דרך כישלונות ואתגרים.

אנחנו שואפים שיכירו את העבר וידעו מה היה פה לפני מיליון שנה ולפני 70 שנה וגם איך ולמה היו דברים לפני עשור..

אנחנו רוצים שיהיו להם קישורים חברתיים, יכולת אמפטיה והבנת סיטואציה מורכבת. חשוב לנו שידעו שלא הכל שחור או לבן ושיש עוד המון גוונים וצבעים של דעות עמדות ומחשבות ושל נכון ולא נכון.

אנחנו מקווים שהם יודעים לחלום ....

ועכשיו ילדים כולם לפתוח עמוד 5 בחוברת העבודה ולמלא עד עמוד 17 ושיהיה שקט בכיתה.....

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פוסט מוצג

מטאוורס - סביבת חיים ללמידה והתנסות.

המטאוורס הפך בשנתיים שלוש האחרונות לבאז וורד החדש של מערכת החינוך (טוב... עד אשר הוא הוזז לטובת ה AI המלך החדש). מה כל כך מושך במטאוורס? למ...