יום שבת, 1 בספטמבר 2018

תשע"ט - שנת לימודים פורצת גבולות



הנה מתחילה לה עוד שנת לימודים, שנת הלימודים תשע"ט כבר כאן ומחר בבוקר אעמוד שוב מול קבוצות של תלמידים מתלחששים ומדברים גם נהנים וגם חשדניים, גם סקרנים וגם מוכנים לבדוק ולמתוח את הגבולות..

זו השנה השישית שאני פותח במערכת החינוך, והשנה החמישית שאנחנו מובילים את מהפכת ה Edu 3D3C - למידה בעולמות וירטואליים, תלת ממדיים המשלבים יצירה ולמידה בתוך המחשב ומחוצה לו. שנה נוספת של פריצת גבולות הכיתה וגבולות האפשר, שנה נוספת בה EurekaWorld מתרחבת ומשתכללת בעולם הלמידה.

גם השנה אעמוד מול תלמידים מורים והורים ואתרגש התרגשות שכה חסרה לי בשבועות האחרונים... התרגשות של עשיה ושותפות במעשה החינוכי הגדול.

אתרגש, ראשית, מכובד האחריות המוטלת על כתפי להוביל את הילדים, בני הנוער, המורים וההורים אל מחוזות הלמידה, החקירה, תחושת המסוגלות וחוית האפשר במרחב הוירטואלי. עשרות עיניים הנעוצות ושואלות גם את זה אפשר?

אני מתרגש לקראת עוד מסע בנבחי הטכנולוגיה, העשייה ופריצת גבולות הכיתה בית הספר המקום והזמן. מסע בלתי נגמר בו טכנולוגיה, יצירתיות, עבודת צוות ועולם המשחקים נפגשים כמעיין של אנרגיה למידה וחוויה, סביבה שבוראת חברותא אנושית במציאות מעושרת.

אתרגש מעיני התלמידים אשר מנצנצות כאשר הם לומדים דברים חדשים ומצליחים לכבוש עוד פסגה של אתגרים ובדרך מציבים לי אתגרים חדשים ופסגות מרתקות של האפשר והצריך במערכת החינוך.

אתרגש מהמורים שמגלים דרכים חדשות ושבילים חדשים לליבם של הילדים, כן המורים בחדר המורים שבשבילם ההוראה היא שליחות וחקירת עולמות חדשים היא התרגשות.

אתרגש מצוות העובדים הנדיר ב EurekaWorld שמתרגש איתי וממציא רעיונות אין ספור כיצד ניתן לחבר את עולם התלת ממד עם העשייה בעולם האמתי, כיצד ניתן ללמוד לפתח ולתכנת משחקים חדשים ורעיונות פורצי דרך.

אני מתרגש מכל עבודת ההכנה שנעשתה בחודשי הקיץ ועכשיו מחכה רק לפרוץ אל העולם ולהביא בשורות חדשות ורעיונות פורצי דרך, ממפגש עם מורים שעל חשבון זמנם העזו וקפצו מתוך אזורי הנוחות אל המיים העמוקים של חוויות הילדים ומעיזים לחלום במגוון אין סופי של צבעים וחוויות.

אני מתרגש כי הפעם כבר לא מדובר רק בפינה הקטנה שלי אלא מדובר על נוכחות והובלת תהליכים יחד עם עשרות מורים ומאות תלמידים.

ואני מתרגש גם כי מחר אעמוד בבית הספר התיכון אותו סיימתי לפני 33 שנים ואצע למסע כל כך אחר ושונה עם קבוצות חדשות של תלמידים.

שנת הלימודים תשע"ט עוד חמש דקות מתחילים...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פוסט מוצג

מטאוורס - סביבת חיים ללמידה והתנסות.

המטאוורס הפך בשנתיים שלוש האחרונות לבאז וורד החדש של מערכת החינוך (טוב... עד אשר הוא הוזז לטובת ה AI המלך החדש). מה כל כך מושך במטאוורס? למ...