יום שבת, 11 ביולי 2020

העולם של יוריקה - עולם של משחק,יצירה, למידה וחוויה

 

תארו לכם משחק, משחק תלת ממד כזה אמיתי שכשפותחים אותו בני הנוער לא מאמינים שבאמת  נותנים להם זמן בכיתה להיפגש עם עם העולם שלהם ולהסתובב עם אווטר (יצגן) בעולם תלת ממד, תחלמו לכם על צעקות שמחה והתרגשות כאשר התלמידים (וקצת המורים) מתחברים לשיעור ומעצבים להם דמות. תנסו לדמיין רגע שיעור בו השחקן/תלמיד פוגש שחקנים אחרים ומתקשר איתם, בעזרת שפת גוף, טקסט או קול. מפגש עם שחקנים אחרים מהכיתה  או מבית הספר או אולי מבית ספר שכן או חברים לתחומי עניין דומים (מצליחים לדמיין את "שחקן מספר אחת" מגיע לכיתת הלימודים?). 

תתארו לכם עולם שהילד יכול לחקור אותו כחלק מתהליך הלמידה ולגלות הקשרים חבויים וליצור הקשרים חדשים שלא תוכננו ולא חשבנו עליהם, לפתור משימות בדרכים מקוריות ולהתגבר על מכשולים יחד עם חברים, להתקדם באתגרים ולצבור נקודות ופרסים וכל זה כחלק מתהליך של הכשרה, למידה, צבירת מיומנויות וידע.

 תפנטזו רגע על עולם משחק תלת ממדי אותו התלמידים והמורים יוצרים יחדיו, מגדירים את חוקי המשחק ואת הסיפור העומד מאחורי המשחק לומדים לחקור ולספר סיפור, לבנות תהליך ותוצאה ואז..... התלמידים ומתנסים בחוקים ובסיפור שהם יצרו. חוקים של שיתוף פעולה או תחרות, חוקים של קיימות ומסחר, כללים של משימות וקבלת תמורה. תעצמו את העיניים ותחשבו על ילדים ובני נוער מתנסים וחווים את החיים בסביבה בטוחה מבוקרת ומלמדת.

 עכשיו אפשר להפסיק לחלום ולדמיין.. זו שיגרת הלמידה של אלפי תלמידים ועשרות מורים אשר יוצרים משחקים וחווים את העולם של יוריקה. מרחב חינוכי- לימודי בעולמות ה 3D3C  (תלת ממד המשלב יצירה, קהילה וכללי מסחר). המרחב של יוריקה מאפשר לתלמידים לשכלל את מיומנויות עבודת הצוות שלהם באמצעות משחקים כמו "חדר כושר חברתי" אשר מחייב אותם להגדיר את מקומם בקבוצה ואת היחסים בין השאיפות האישיות שלהם למטרות הקבוצה. העולם של יוריקה מזמין את התלמידים למשחקי תפקידים והתנסות בהחלטות בתוך אירועים וסיפורים שונים. ואולי מעל לכל העולם של יוריקה מזמין את המורים והתלמידים להתמודד עם יצירת משחקי תלת ממד ובתוך התהליך לחקור נושא, לספר סיפור, לרכוש מיומנות טכנולוגית, ללמוד על תכנון פרויקט הצבת יעדים ועמידה בהם ובעיקר ללמוד בהתרגשות תוך השקעת מאמץ ויצירה אך מתוך שמחה הנאה והתרגשות.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פוסט מוצג

מטאוורס - סביבת חיים ללמידה והתנסות.

המטאוורס הפך בשנתיים שלוש האחרונות לבאז וורד החדש של מערכת החינוך (טוב... עד אשר הוא הוזז לטובת ה AI המלך החדש). מה כל כך מושך במטאוורס? למ...