יום שלישי, 6 ביוני 2017

חיפה וירטואלית והמיומנויות החברתיות



    ימי יוני החמים מסמנים ששנת הלימודים מתקרבת אל סיומה והעומס וריבוי האירועים מקשה לעכל את הכול בבת אחת. טרם הגיע הזמן לסכם את שנת הלימודים הנוכחית ועוד יש אתגרים רבים וסיכומים רבים בקבוצות ובמיזמים השונים. עוד נשב  לחשוב ולהפיק את המיטב משנת לימודים מאומצת כל כך  שנה בה קהילת EurekaWorld חצתה את רף 4,000 המשתתפים אבל... היום בדיוק שנה לאחר השקת ירושלים וירטואלית במסגרת יום ירושלים בשנה שעברה השקנו היום את "חיפה וירטואלית"

     
    מרחב תלת ממדי מרובה משתתפים  אשר מכיל כשלושים אתרים מרכזיים בחיפה,  כל האתרים ניבנו על ידי קבוצות " יזמי התקשוב" בעשרה בתי ספר שונים בחיפה.

    איך ניתן לסכם פרויקט אשר ניבנה על ידי עשרה בתי ספר שונים במרחב אחד? 170 תלמידים שונים עבדו במרחב תלת ממדי אחד ולמדו לעבוד בשיתוף פעולה בכדי להגיע לתוצר אחד - מרחב עירוני תלת ממדי אשר מאפשר חשיפה ופעילות עתידית לכל ילדי העיר

    מה למדנו במהלך הפרויקט המיוחד הזה?
    למדנו למדל בתלת ממד, מה המשמעות של קנה מידה איך מתכננים בתלת ממד
    למדנו קצת על תכנות - תכנות בלוקים - בדומה לסקרץ ותכנות בשפת C#
    למדנו על מקורות מידע ראשוניים ומהיכן ניתן למצוא פרטים על המודל אותו אנו בונים ולמדנו על המבנים השונים בשכונות העיר
    למדנו על תכנון משחקים - איך מיצרים חוויה מאתגרת למשתתפים הפוטנציאלים העתידיים של המשחק, מה הכוחות המניעים משחקים וקצת על משפחות משחקים שונות

    אבל... בעיקר למדנו על...
    התמדה והתמודדות עם סביבות טכנולוגיות חדשות ותובעניות, למדנו לא לפחד מאתגרים הנראים מורכבים במבט ראשון ולפרק אותם לצעדים קטנים המאפשרים התמודדות. למדנו שגם כשהדברים לא עובדים או נמחקים מתאוששים, אופים כוחות ומתמודדים
    למדנו על עבודת צוות במעגלים שונים - המעגל הקטן שעבד על אתר ספציפי וכלל 3-4 תלמידים, המעגל הבית ספרי שכלל כ15 משתתפים והמעגל הגדול שכלל כ 170 תלמידים.
    למדנו שלחברי הקבוצה יש נקודות חוזקה שונות וכדי להשתמש ולרתום את העוצמות השונות.

    היום כשברכתי אותם על סיום הפרויקט היה זה מעגל המיומנויות האישיות אשר ריגש אותי יותר מכל.  מאה ושבעים תלמידים עובדים ביחד במרחב אחד ללא גבולות וחציצות טכנולוגיות, עם מיקרופונים פתוחים ויכולת חופשית לתקשר ביניהם, המשתתפים בילו שעות רבות אחר הצהריים במרחב הווירטואלי וברוב המכריע של המקרים, הם כיבדו אחד את השני לא הרסו אחד לשני לא בשביל הצחוק ולא מבלי להתכוון, לא דוחקים ולא מציקים לא לוקחים שטחים אחד מהשני פשוט מכבדים אחד את השני ומכבדים את עבודתן של הקבוצות השונות ואפילו נרתמים לעזור לקבוצות האחרות. 170 תלמידים אשר היו במשך חצי שנה במרחב אחד ויצרו שיח מכבד המסמן מטרה משותפת לכל התלמידים.

    במפגשי הרבים עם מורים והורים במערכת החינוך עולה השאלה של "מה עם המיומנויות החברתיות שלהם? למה לחשוף אותם שוב ללמידה במחשב? במפגש המיוחד הזה של נבחרת יזמי התקשוב של העיר חיפה אני חושב שהתשובה ברורה - מיומנויות חברתיות הן חלק מהמיומנויות הנרכשות בסביבות מיוחדות אלו הן אינן נעלמות....



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פוסט מוצג

מטאוורס - סביבת חיים ללמידה והתנסות.

המטאוורס הפך בשנתיים שלוש האחרונות לבאז וורד החדש של מערכת החינוך (טוב... עד אשר הוא הוזז לטובת ה AI המלך החדש). מה כל כך מושך במטאוורס? למ...