יום שישי, 27 באוקטובר 2017

שבוע אחד של למידה במרחבי ה 3D3C


חוויה 1
השבוע חוויתי חוויה יוצאת דופן. הזדמן לי להציג את EurekaWorld ואת הלמידה במרחבי ה 3D3C, לקבוצה של מבקרים סינים מאוניברסיטת   Foshanקבוצה של מרצים סינים בתחומי החינוך השונים שבאו לישראל לראות וללמוד על חינוך אחר
.
הביקור היה בבית הספר "אלומות" בתל אביב ולווה על ידי המורה האחת והיחידה לינוי ישראלי וקבוצת "יזמי התקשוב" הפועלת זו השנה השנייה במסגרת בית הספר.
לאחר הדקות הראשונות של לנסות להסביר למבקרים באנגלית בליווי מתורגמן ותנועות ידיים איך פועלים במרחב וכיצד יוצרים אובייקטים חדשים ומה זה אווטר וכיצד עפים אפשרנו להם להתנסות במרחב בסיוע קבוצת תלמידים. בהתחלה כל הקבוצה נראתה כמרקחה, הילדים ניסו לקחת חלק ונתקלו במחסום השפה, הסינים ניסו להבין איך יוצאים ופועלים בעולם ולכולם היה מבט קצת מבולבל וקצת מיואש ואני נסיתי לדלג בין השולחנות ולהסביר לרגע עוד כמה פעולות. לפתע הבחנתי שהרעש ירד, הקבוצה נרגעה והמבקרים באמת עסוקים בהתנהלות ועבודה בעולם. המבקרים הסינים למדו מהתלמידים הישראליים כיצד לבנות ולהתנהל בסביבה התלת ממדית. הקסם קרה – שפת המשחק הבין לאומית הוכיחה שוב שניתן לגשר בעזרתה על גילאים, שפות ותרבות. הילדים הדגימו והסינים חיקו, הילדים הצביעו והסינים ניחשו הילדים שיחקו במחשב והסינים הסתכלו למדו וחזרו לעמדות שלהם ופתאום לכולם הייתה מטרה משותפת ופעילות משותפת

חוויה 2
למרות העומס האין סופי, היזמות המתמשכת, הרצון להמציא ולמצות רעיונות חדשים אינני יכול ואינני רוצה לדלג על רגעי הקסם הללו המתרחשים בכיתה, הרגעים המיוחדים הללו הקורים בין המורה לתלמידיו. הרגעים בהם כל הכיתה, התלמידים ואני, שקועים בעבודה מאומצת משתדלים להפיק את המיטב מכל רגע, לעשות דברים שלא עשו קודם ולהמציא את הסביבה בה אנו פועלים מחדש.  ובמיוחד ההתרגשות במפגשים הראשונים – מה באמת נלמד בתלת ממד, באמת נעבוד ונפתח משחקים כמו גדולים? ההתרגשות הזו של הילדים, התרגשות שגורמת להם ללמוד בשמחה ברצון בשקיקה שמעוררת אותם ללמוד ולפעול, השבוע התחלתי ללמד שתי קבוצות חדשות.

חוויה 3
תהליך ההפנמה של הקישורים הנדרשים לפיתוח משחקי מחשב תלת ממדים אינו קל. בתחילה אני פוגש את ילדי דור האלפא הרגילים לבקש ולקבל את כל רצונם באופן מידי- תכתוב בשבילי, תעשה לי הינה בקשה שכיחה בתוך מערכת הלמידה ולעיתים מזומנות, מזומנות מדי גם אני "נופל" להרגלים הישנים של "מורה יודע כל" הנהנה להביע את מומחיותו ולתת לתלמידים תשובה קלה ומוכנה לדרך. אבל באותם מקרים שבהם אני מצליח לעצור ולהסביר לתלמיד שיתאמץ עוד קצת במציאת הפתרון, ושאולי יבקש מהתלמיד שלידו עזרה לפני שהוא פונה אלי בשאלה ולאט לאט הם מבינים, הם מתחברים לקסם שביצירה, לומדים להתאמץ ולנסות שוב, לומדים לתכנן ולחשוב כמה צעדים קדימה, לומדים לטעות ולגלות שמותר ומכל טעות צומחים לרעיון אחר  ובעיקר לומדים ומחזקים את שרירי המח ללא הפסקה ומתחברים לחוויית יצירת המשחק ובניית החוויה.

חוויה 4
ישבתי בסעור מוחות עם מורים מבית ספר "נופים" (יעל הבלתי נלאית ושי עם תפיסת החינוך הייחודית) על תכניות לימודים וכיצד מלמדים ויוצרים עם התלמידים למידה אחרת חווייתית ומשמעותית. חוויה של כיף ויצירה, מורים שמאתגרים אותי ודוחפים אותי כל הזמן לפתח רעיונות חדשים וכלים ובעיקר תפיסות חדשות של יצירה ועשיה בעולמות המחשב בכלל ובעולמות הווירטואליים. והמורים מתלהבים, והמורים רוצים ללמוד ולהתפתח והמורים רוצים לאתגר את המערכת ולמצוא כיווני עבודה חדשים ועצמתיים. כל סעור מוחות כזה מוציא אותי מאזורי הנוחות שלי ומחייב אותי לנסות ולהתמודד מחדש עם הנחות העבודה שלי.

חוויה 5
ליווי ראשון של קבוצת מורות מבית ספר בגין במוצקין, מורות שאני מלמד אותן על עבודה בעולמות וירטואליים והשבוע ליוויתי אותן לראשונה עם התלמידים בעבודה. מורות שמוכנות לקחת סיכון ולעבוד עם התלמידים גם כשלא הכל ברור ומנהלת אחת שהתעקשה לקיים תכנית הכשרה ממה שאנחנו רגילים הוציאה אותנו מהקופסא ואפשרה לחשוב גם על כיווני הכשרה אחרים. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פוסט מוצג

מטאוורס - סביבת חיים ללמידה והתנסות.

המטאוורס הפך בשנתיים שלוש האחרונות לבאז וורד החדש של מערכת החינוך (טוב... עד אשר הוא הוזז לטובת ה AI המלך החדש). מה כל כך מושך במטאוורס? למ...