יום ראשון, 27 בספטמבר 2020

המסע שלי ביזמות חינוכית - 10 -התחלות חדשות - יום הכיפורים תשפ"א

לפעמים בכדי לעשות שינוי אתה פשוט צריך להאמין שזו היא רק התחלה חדשה


 

ערב יום הכיפורים מגיע, ערב יום כיפורים שונה וסוער בתוכי מערבי יום כיפורים אחרים, ערב יום כיפורים בו לא אלך לשמוע תפילה בבית הכנסת ולא נצא אל הכיכר לפגוש את כל חברי השכונה, ערב יום כיפורים טעון רגשית בו אנו מתקשים לשחרר ולקבל את האחר ומגפת הקורונה מביאה אותנו אל הקצה ... אבל זהו גם ערב יום כיפור שקט ורגוע יותר עם פחות מחויבויות חיצוניות ופחות לוחות זמנים של לפני הצום ולפני יום הכיפורים, ערב יום כיפור המאפשר התבוננויות פנימיות שקטות ושלמות ואיסוף הטוב .

 

בתוך מסע ההתפתחות האישי שלי ושל היוזמה שלי שני מסעות השזורים לאחד, במקרים רבים אני עוצר ומלכה את עצמי, על היחס לאחר ועל חוסר הסבלנות שגליתי במקרה מדוע לא הוצאתי הצעת מחיר מדויקת יותר אשר תמנע אי הבנות, ומדוע לא פעלתי בנחרצות יותר כשהייתה לי הזדמנות או למה לא עצרתי לשאול עוד מספר שאלות קטנות אשר היו מונעות צרות גדולות ובעיקר מדוע לא הספקתי עוד מספר פעולות.

 

והנה כבר מגיע יום הכיפורים, יום כיפורים דומה אך שונה, יום בו יורד השקט, עמוק יותר ומאפשר בלב שלם להירגע, לעצור ולשחרר  את השנה שהייתה שנת תש"פ.

 

לשחרר את תש"פ על הצלחותיה והשיגיה, על פריצת הגבולות של החברה ויצירת מנגנוני מכירה מסודרים, על פריצת גבולות המסך והאפשר בתוך מערכת החינוך, על יצירת רשת קשרים ענפה ומדויקת. הצלחת שיהפכו לציוני דרך ומטען למידה חיובי אך לא יקהו את חדות הלמידה ולא יגביהו את הלב אל חטא היוהרה, ציוני דרך אשר יצביעו על כיווני הלמידה והצמיחה.

 

ויום הכיפורים הזה מאפשר גם  לשחרר את השנה על שגיאותיי וטעויותיי שגיאות וטעיות שגם הם חלק מהצמיחה, הלמידה וההתפתחות. טעיות ושגיאות ביחסים בין אנשים ושגיאות וטעויות של מעשים. שגיאות אלו הן  שהפכו את תשפ לשנה כל כך מבורכת וגם הם אלו שמהוות צידה שלי לדרך והם הקרקע לנביטה החדשה של תשפ"א כשנה חדשה הממשיכה את הדרך וסוללת מסלולים ודרכים חדשות.

 

השחרור הזה של המכות הקטנות בכנף ושל הקמטים שצברנו בדרך, השחרור של מטען ההצלחות שלעיטים מגדיל את הפחד מהכישלונות מאפשר לי באמת לפתוח דף חדש ולהתרגש, ולהאמין שמחר הוא שחר של יום חדש.

 

ברוכה הבאה תשפ"א -  שנה האוספת לתוכה את הצלחות תש"פ וצומחת משגיאות תש"פ ויחד נפרוץ לדרכים חדשות ומרגשות

 

 


2 תגובות:

  1. כמה מרגש לקרוא את הפוסט שלך, את הדרך הייחודית לך להעביר את ההרגשה שלך על שנת תש"פ ובמיוחד את ההזמנה שלך למה שאתה מזמין לשנת תשפ"א.
    לו יהי

    השבמחק

פוסט מוצג

מטאוורס - סביבת חיים ללמידה והתנסות.

המטאוורס הפך בשנתיים שלוש האחרונות לבאז וורד החדש של מערכת החינוך (טוב... עד אשר הוא הוזז לטובת ה AI המלך החדש). מה כל כך מושך במטאוורס? למ...