יום שבת, 20 ביוני 2020

העולם של יוריקה - חינוך ב 3D3C

“אושר שוכן בהנאה שבהישג ובריגוש שבמאמץ יצירתי.”

- פרנקלין דלאנו רוזוולט


תפיסת ה*3D3C   סביבת תלת ממד המשלבת קהילה ,  יצירה בתוך הסביבה ומנגנוני מסחר. ( Community, Creation, Commerce) או במילים אחרות סביבת מציאות מעושרת המכילה את כל הרכיבים הבסיסיים היוצרים את החברה האנושית הגדולה.  עולמות ה 3D3C אלו סביבות מבוססות מחשב המאפשרות קיום של חברה אנושית משמעותית בעולם המחשבים. סביבה אנושית השומרת על חווית המפגש החברתי והמחויבות החברתית לצד יכולות היצירה והדמיון של המשתתפים. סביבות אלו כוללים עולמות כמו Minecraft, Second Life, Eureka World ועוד וכוללות כיום מאות מיליוני משתתפים ברחבי העולם המגלים נאמנות גבוהה במיוחד לפעילות בסביבות אלו ויוצרים בהן מידי יום את מיטב הרעיונות והחלומות שלהם.


 

תפיסת ה 3D3C - אינה מוגבל רק למה שקורה בצג המחשב ומכילה בתוכה, כתפיסה מלאה, גם את החיבור למדפסות תלת ממד, עבודה עם בקרי רובוטיקה, שימוש במציאות רבודה ומציאות מדומה, שימוש ב EEG לקריאת גלי המח ועוד. הרעיון העומד בבסיס התפיסה הוא פשוט היכולת ליצור ביחד במרחב תלת ממדי משותף ולאפשר למשתתפים לתת ערך ליצירה המשותפת שלהם.

 

חינוך בעולמות ה 3D3C - מחבר בעצם את סביבת הסימולציה האולטימטיבית וסביבת היצירה ללא גבולות  לאימון של מיומנויות וכישורים לחיים בעולם החינוך והלמידה. הלמידה ב3D3C משלבת כישורים אישיים, כישורים חברתיים וכישורים טכנולוגיים . מנעד המיומנויות הבאות לידי ביטוי בסביבה זו רחב כמנעד המיומנויות הקיימות בחיי היום יום בחיינו.  מיומנויות בין אישיות של עבודת צוות, שיתוף פעולה, משא ומתן, יצירת ערך לדברים, קשרים חברתיים, מיומנויות של יצירה - בניה ועיצוב בתלת ממד, אומנות סיפור סיפורים, אומנות חזותית , מיומנויות של יזמות- התנסות במודלים שונים של יזמות בתוך הסביבה, הנעת תהליכים ורתימה של חברים/ שחקנים אחרים ליוזמה מיומנויות טכנולוגיות  מיומנויות של יצירת קוד ותכנות, מידול בתלת ממד, חשיבה תהליכית, אלקטרוניקה ורובוטיקה, מדפסות תלת ממד.

 

פלטפורמת ה 3D3C מהווה סביבת חקר מופלאה המאפשרת לתלמידים הרוצים לחקור את הטכנולוגיה לצלול לעולם המרתק של עיצוב תלת ממד וקוד, אלו המוקסמים מעולם הפנטזיה יכולים ליצור בסביבות אלו את עולמות הפנטזיה ולהגשים לכדי מציאות את הסיפור שמתקיים אצלם בראש ועבור אלו המעוניינים בעולמות העיצוב של הדמויות והבגדים הרי שהסביבה מהווה מנוע מופלא להתנסות ויצירה ועבור אלו שרק הסקרנות של לחקור מקומות חדשים היא המנוע המרכזי שמניע אותם, ניתנת להם אפשרות אין סופית לחקור עולמות שונים וסביבות שונות חלקם נוצרו על ידי בני נוער אחרים וחלקם על ידי קהילה מקצועית. תפיסה זו מאפשרת בעצם ליצור את מגוון האפשרויות הנדרש בחינוך מותאם אישית בעידן הדיגיטאלי ולאפשר לכל אחד מחברי הצוות לבוא לידי ביטוי בדרך המיוחדת לו.

 

סביבת הלמידה של Eureka World, סביבה אותה אנו מפתחים כבר שש שנים מזמינה, קודם כל, מפגש בין אנשים. מפגש בסביבת תלת ממד הנותן את תחושת הממשות של המפגש  ואת החופש לנוע בתוך מרחב המפגש לכל מקום שאחפוץ. לצד המפגש מאפשר העולם סימולציות חברתיות כמו בפרויקט "חדר כושר חברתי"  לצד פעילות של  משחקי תפקידים ולמידה מבוססת פרוייקטים בה הלומד מקבל את האפשרות ליצור כל פרויקט העולה על רוחו כחלק מתהליך ההתמודדות והלמידה

 



לעיתים, העולם הזה נראה רחב מידי,  מאיים,  מפחיד לא מוגדר מספיק, בעיקר עבור קהל הבוגרים,ההורים והמורים.. אבל אם רק תעיזו לקפוץ פנימה לביקור, אם רק תעיזו לאפשר לכם לצלול למרחב תגלו עולם רחב, אין סופי ומזמין המאפשר אין סוף אפשרויות חינוכיות חדשות, עולם הפורץ את גבולות הכיתה, בית הספר הגיל והדמיון ומאפשר חיבורים ויצירה, ומעל הכל מאפשר "חברותא אנושית במציאות מעושרת" ומאפשר ללמוד בסקרנות ביצירה  באהבה ושמחה.



 

* הגדרה שטבע פרופסור ישע סיוון

 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פוסט מוצג

מטאוורס - סביבת חיים ללמידה והתנסות.

המטאוורס הפך בשנתיים שלוש האחרונות לבאז וורד החדש של מערכת החינוך (טוב... עד אשר הוא הוזז לטובת ה AI המלך החדש). מה כל כך מושך במטאוורס? למ...