יום שישי, 5 ביוני 2020

המסע שלי ביזמות חינוכית - 7, המסע שמעצב אותי



















אני מעצב את המסע שלי ביזמות חינוכית והמסע של ביזמות חינוכית , בדרכו מעצב אותי. (קרדיט למשפט - אנו מעצבים את הכלים ואחר כך הכלים שלנו מעצבים אותנו" - מרשל מקלהון).

 

המסע שלי ביזמות חינוכית ובהבאת "יוריקה וורלד" אל העולם ויותר מכך - הבאת העולם אל "יוריקה וורלד" הוא גם מסע ההשתנות שלי ופריצת הדרך שלי. זהו מסע מרתק המחייב אותי לשכלל ולדייק את הכלים שלי המאפשרים לי להגיע אל פסגות ההרים. כלים של התמדה וריכוז, בחירת העיקר מהטפל, יצירתיות וחיבור חיבורים חדשים המובילים אותי למציאת השבילים בהם ניתן להתקדם במינימום מאמץ לצד מציאת פתרונות יום יומיים לשאלות שאין עליהן פתרון (לפחות לא במבט ראשון). אבל מעבר לשכלול והרחבת סל הכלים שלי, המסע הזה משכלל ומרחיב את האני שלי..

 

המסע המיוחד הזה מחייב אותי למצוא את הכלים השקט והסביבה שמאפשרים לי להתרכז ולהיות מדויק במטרות האישיות שלי, במטרות העסקיות שלי וביעדים אליהם אני רוצה להגיע. כדי להצליח במסע אני לא יכול לקבל על עצמי את האמירה - כי אני כזה - כי אם אני מחוייב להגעה למטרה הגדולה הרי שהמחויבות הזו נושאת גם את המחויבות שלי להיות מוכן ללמוד, להשתנות ולהשתכלל בדרך אל המטרה.

 

המסע הזה מחייב אותי בענווה ובהסתכלות על הסובב אותי מתוך פליאה והבנה שלא כל התשובות נמצאות אצלי וגם לאנשים אחרים ישנם רעיונות טובים גם אם הם לא תואמים לרעיון שלי אם אקשיב להם בענווה ובנכונות אבין כי רובם רוצים בטובתי ומוכנים להושיט לי יד במסעי עלי רק להיות קשוב ולהבין, באמת, את מה שהם מנסים ללמד אותי.

 

היוזמה הזו מחייבת אותי להמציא את עצמי מחדש דווקא אחרי הצלחות וכבישת פסגות כי דווקא ברגעים הללו צריך את הכח להביט אל השמיים ולצייר את המטרה/ הפסגה הבאה

 

המסע הזה מחייב אותי להתמודד עם השדים העמוקים ביותר שבי - השדים שאומרים שדי וצריך לנוח  ואי אפשר כל הזמן לשנות, השד החמוד שמחייך ואומר שאין מה למהר הרי לעולם לא נגיע אל המטרה, השד הוורוד והנינוח שמחייך בחצי חיוך כאומר - כבר כל כך הרבה ניסו זאת קודם ולא הצליחו - ואני רק אמתין פה ואחכה לך כשתשבר ותחליט לחזור בכיוון ההפוך.  כמו בסיפורי הרי פוטר וקללת רדיקולוס אני חייב למצוא את הקסם ונקודת המשען כדי לסלק את השדים האלה שהרי הם כולם השדים החמודים שלי.

 

המסע הזה משנה אותי ומעצב אותי כי הוא מחייב אותי לשנות את סדר היום שלי ואת המחויבויות שלי כלפי עצמי, הוא מחייב אותי לדאוג  לשעות השינה שלי ולאיכות החיים שלי בכדי ליצור את האנרגיה למלחמה בשדים ואת האנרגיה לפריצה הדרכים, הוא מחייב אותי לפנות זמן למחשבות שקטות כדי לתת מקום לרעיונות לנבוט. המסע שלי מחייב אותי להגדיר את הדברים החשובים בחיים כמו ילדים חברים ומשפחה ולפנות להם זמן מודע כדי שלא יסחפו גם הם לתוך מערבולת המיזם.

 

המיזם שלי מחייב אותי להסתכל פנימה בכל פעם ולהבין מה מקורות העוצמה והאנרגיה שלי, מהיכן אני שואב את האמונה לצעד הבא ואת הכח והאנרגיה לקום מהרצפה ולהמשיך במסע - לעולם לא יחשדו בי בחלום על ריצת מרתון אך משהו בשיחות שאנשים מדברים על ריצה למרחקים ארוכים מזכיר לי מאוד את המחשבות שלי עם עצמי על מקורות העוצמה ועל ההתמודדות עם חומות ורגעי משבר.

 

אין לי ספק כי הנחישות להתחשל ולהמשיך בדרך לצד החיפוש המתמיד של הדרך הטובה ביותר עבורי והמדויקת ביותר עבורי היא הזכייה הגדולה ביותר שלי אל היזמות החינוכית - אה וגם שינוי של מערכת חינוך ותפיסות מציאות וילדים ומבוגרים שמחים ומאושרים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פוסט מוצג

מטאוורס - סביבת חיים ללמידה והתנסות.

המטאוורס הפך בשנתיים שלוש האחרונות לבאז וורד החדש של מערכת החינוך (טוב... עד אשר הוא הוזז לטובת ה AI המלך החדש). מה כל כך מושך במטאוורס? למ...