יום שבת, 21 בנובמבר 2015

טכנולוגיות למידה - ההזדמנות שבחלום





בליל חמישי השתתפתי באקתון של קבוצת הנהלות מרשת אורט. במהלך האקתון העמידו הנהלות בתי הספר אתגר משמעותי בפניו הם ניצבים ובמהלך הלילה היו עסוקים בפריצת גבולות בכדי להתמודד עם אתגר זה. האקתון היה נפלא, שלוש עשר הנהלות גייסו אנרגיות של עשיה ויצירתיות והראו שוב, למי שהיה זקוק להוכחה, כי צוותי המורים והמנהלים מחויבים לעבודתם ורואים בסביבת הלימוד שליחות ולא רק מקום עבודה. המשתתפים הוכיחו כי יש רצון, נכונות ואנרגיה לפריצת  גבולות והגעה למקומות.

תודה רבה לאיריס שאפשרה לי לקחת חלק באירוע הנפלא הזה ולהכיר ולהתמודד יחד עם הכוחות היזמיים במערכת החינוך וכמובן לצוות המנחים של מרכז Mesh שיחד ליווינו את הערב הזה.

במהלך הלילה, אי שם בשעות הקטנות של הבוקר בעודי נאבק בעוד מעדן מתוק שסופק לחבורה התבהרה בי המחשבה. התפיסה של טכנולוגיות הלמידה על ידי המשתתפים היא הפוכה!. מרוב רדיפה אחרי טכנולוגיות חדשות, מתוך רצון לעמוד מאחורי הסיסמא של שילוב טכנולוגיות למידה ומתוך השינוי המתמיד שהעולם הטכנולוגי נמצא בו לצד השליטה המהירה של דור הZ באפליקציות ובמכשירים טכנולוגיים. המורים התעייפו משימוש בטכנולוגיות למידה. חלק מהמורים רואים בכך מטלה וכורח ולא חוויה ומסע. רק המחשבה שיהיה עליהם להטמיע כלי טכנולוגי נוסף שיהיה המלך לתקופה קצרה ויוחלף בכלי טכנולוגי אחר, שיהיה המלך לתקופה קצרה כבר מתישה. צורת החשיבה הבסיסית בנוגע לטכנולוגיות היא ... טוב בא נראה את הטכנולוגיה ונראה אם נוכל להשתמש בה, הדגימו לנו שימושים חינוכיים בטכנולוגיה....

לדעתי, כמי שעוסק כבר משני עשורים בעיצוב למידה זו הגישה ההפוכה לטכנולוגיות בכלל ולטכנולוגיות למידה בפרט. על המורה לפנטז ולחלום, להמציא פדגוגיות חדשות וטכניקות הוראה מהפכניות, להבין שגבולות הכיתה נשברו מזמן וניתן לחפש גבולות ומחוזות חדשים ואז.... לחפש את הטכנולוגיה שתתמוך ברעיונותיו.... ולשלוח אנשים טכנולוגיים שיגשימו את שאיפותיו.

רוצים לקיים שעור באירופה במאה ה19 ולדבר עם מעמד הפועלים המוביל את המהפכה? טכנולוגיות של מציאות מדומה ועולמות וירטואליים מאפשרים זאת.

רוצים לטייל בחוצות ירושלים ולראות את הכהנים יורדים מהר הבית - אפשרי - טכנולוגיות של מציאות רבודה מאפשרת זאת.

רוצים לשחק מחפשים את המטמון בירושלים ולפגוש את הדמויות המובילות בשחרור העיר? QR יכול להוות פתרון מצוין.

רוצים לקיים  יום למידה משימתית תוך שילוב עם בית ספר בגליל העליון? אין בעיה שימוש בטכנולוגיות של שיתוף שאלות ולוחות מאפשרת זאת בזמן אמת.

 רוצים לקבל משוב מיידי ואיכותי על  מצבו של כל תלמיד והחיזוקים הנדרשים לו? אפשרי - מערכת ניהול הלמידה תסייע במיפוי הידע הבית ספרי.

רוצים להביא לתוך הכיתה את בן גוריון ולערוך דיון היסטרי? טכנולגיית ההולגרמה תסייע.

רוצים לשלוח את התלמידים בקבוצות קטנות לריצת ניווט בעיר? אפליקציות דוגמת FindMyFamely - יאפשרו לכם לעקוב אחריהן ולהבטיח שכולם סיימו את המשימה בבטחה.

רוצים לעודד יצירה ויזמות? מדפסות התלת ממד יכולות להשתלב בצורה מדהימה בפתרון.

רוצים להביא את אילנה דיין להרצאה בפני הילדים/ מורים? לראות עולם מציעה לכם פלטפורמה מעולה להרצאה שכזו

רוצים להשאיר את הילדים בבית ולקיים יום לימודים בפיג'מה? סקייפ, ZOOM, והמון טכנולוגיות אחרות מאפשרות בקלות..


העולם הטכנולוגי אינו הופך את המורה לפחות רלוונטי או יותר רלוונטי, התלמידים לא הפכו בשנים האחרונות לפחות סקרנים או בעלי רצון מופחת (ההפך כנראה הנכון). היכולת של המורה לחלום ולהביא את הפתרון הנכון לחלום הוא מכפיל הכח שבמשולש בין המורה, התלמיד והטכנולוגיה. היכולת לחלום ולתת לתלמידים את הכלים להמריא אל חלומם זו היכולת שהפכה מורים, מאז ומעולם, לרלוונטיים זה לא השתנה רק נוספו אפשרויות למימוש החלומות...



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פוסט מוצג

מטאוורס - סביבת חיים ללמידה והתנסות.

המטאוורס הפך בשנתיים שלוש האחרונות לבאז וורד החדש של מערכת החינוך (טוב... עד אשר הוא הוזז לטובת ה AI המלך החדש). מה כל כך מושך במטאוורס? למ...